بهشت ما

این جا بهشت است محلی برای گفتنی ها

بهشت ما

این جا بهشت است محلی برای گفتنی ها

وقتی نی نای حکایت ندارد

وقتی نی نای حکایت ندارد

روزی که برای اولین بار لب های خسته آدمیزاد با لبه چوب خالی از حجم و پر از حرفی به نام ((نی)) آشنا می شد شاید برای این بود که هم آوایی حنجره با امواج سوزناک آن تصویری از بی مهری ها و هر آنچه در آن هوای ((هوی)) موج می زند بسازد و تلنگری باشد جهت بیداری آنچه وجدان نامیده می شود، دریغ که نشد و یا نگذاشتند این آدمی ساز آدم ساز شود واین موجود دردمند را جایی سوق دادند که نا خود آگاه سر از آغوش طفلی خانه گریز برآورد که با دستانی چرکین و صورتی نشسته! و دماغی آبریز که توفیری بین بادکنکهای بقالی کوچه و دل یتیم همسایه نمی داند! با صدای خش خش سینه بر حنجره زخمی ـ نی ـ بدمد که شاید عقده ای بگشاید و وقتی بگذراند.

و فرجام این قصه بدانجا رسید که ((نای)) از ((نی)) گرفت و به نافرجامی رسید که سوپر ستاره داستان گرفتار چوپانی در کوهستانی بی علف شد که گله گرسنه را با اوهام دروغ خود که از زبان ـ نی ـ جاری می شد رام کند! و گاهی بی خبر از گلوی زخمی آن از او شلاقی سازد برای مهار سگهای سر کش که مبادا ضرری بر توشه شکم بزنند! نبود کسی آنجا که خود چوپان سرکش را مهار کند و حتی گوسفندی هم فریاد نزد که آهای مردک بی عقل غذای روح را فدای شکم می کنی؟!

حال اگر ((نی)) در طاقچه گلی ((بی بی زری )) کنار دیوان حافظ خاک می خورد و نای حکایت را((دیبس و دابس های)) عروسک کنار پنجره ازش گرفته اندبماند! اما این نه حکایتی از ((نی)) و نه شکایتی است از چوپان، بلکه حکایت من و شماست که با هدف آمدیم و بی هدف می پوسیم!؟

نظرات 4 + ارسال نظر
[ بدون نام ] شنبه 10 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 03:41 ب.ظ

سلام بزرگوار !



آغاز ماه ربیع الاول ، ماه شادی آل الله مبارک باد











در پناه گل نرگس باشید



التماس دعا












صدرا یکشنبه 11 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 02:39 ق.ظ

اللهم عجل لولیک الفرج

علیرضا یکشنبه 11 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 02:54 ق.ظ http://jahangiryan.parsiblog.com

دوست عزیز سلام ...

همیشه از حضور تو این بهشت مجازی لذت می برم ...

موفق ترین باشی

علیرضا

بورقانی دوشنبه 26 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 03:49 ب.ظ http://boorghani.persianblog.ir

با سلام و عرض ادب و ارادت محضر شما بزرگوار ! [لبخند][گل]

اهداء دو دسته گل زیبای رسالت و امامت ( پیامبر رحمت و صادق آل محمد ) بر همه ی عاشقان و رهروان آن حضرات که جان عالم فدایشان باد بویژه محضر شما دوستان عزیزم در این دنیای مجازی ، تبریک و تهنیت عرض میکنم ، و امید که همیشه با عنایت حضرت حق در سایه سار معرفت و محبّت پیامبر مکرم اسلام ، حضرت ختمی مرتبت ، محمد مصطفی ( صلوات و درود خدا بر او باد ) و خاندان پاک و مطهرش ، ائمّه طاهرین (سلام الله علیهم ) قرار بگیریم و از زلال معرفتشان ، بیابان دل را مصفّا کنیم ، انشاالله .[تایید]

سال نو پیشاپیش مبارک [گل][گل][گل][گل][گل][گل]

لحظه تحویل سال در کنار قبرستان بقیع و حرم نبوی نائب الزّیاره شما خواهم بود !

[گل] درپناه گل نرگس باشید [گل]

التماس دعا


[بدرود]

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد